ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

تامین زندگی بهتر در سایه دین(1) :: پاسداران فرهنگ/سماء.

پاسداران فرهنگ/سماء.

به کانال سخن_نو بپیوندید

به کانال سخن_نو بپیوندید

پاسداران فرهنگ/سماء.

هدف از ایجاد این پایگاه اینترنتی الفت بیشتر با جوانان وطنم یعنی ایران است باشد تا با همدلی و همراهی در راه صواب دست همدیگر را بگیریم و تا قله های سرافرازی با هم دیگر باشیم

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

تامین زندگی بهتر در سایه دین(1)

جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۳ ق.ظ

چرا باید زندگی خود را مطابق دستورات الهی اداره کرد؟ و به عبارتی دیگر آیا زندگی الهی تامین کننده دنیای بهتر هم هست؟

جواب سوال مذکور در 2 قسمت عبارتست از:

الف)الدنیا مزرعة الآخرة

کشاورزی که موقع کشت زحمتی نکشیده باشد هنگام برداشت هم باید نظاره گر زمین بی محصول خود باشد.

اگر ساختن آخرت و آباد کردن آن در گرو دنیاست به ناچار باید دنیای و زندگی خوبی هم فراهم باشد تا به آخرتی آباد رسید.

پس حتی اگر انتظار ما از دین فقط تامین آخرت و سعادت آن است خود خداوند و دینی که از جانب او و به وسیله کتب آسمانی و انبیای الهی به ما رسیده است زندگی بهتر را برای ما و در این دنیا رقم خواهد زد.

البته این که باید دنبال چه دینی باشیم و زندگی بهتر و بهتر زیستن را چگونه تعریف کنیم اولین قدم در پاسخ به سوالی است که پرسیدیم؟

ب)دین الهی در اولین قدم از مبارزه اش با سران ظلم و استکبار در میدان مبارزه حاضرشد و پیغام استکبار ستیزی را سر داد. یکی از شعبه های مهم استکبار ستیزی مبارزه با کسانی است که زندگی دنیوی را برای مردم مستضعف سخت کرده اند و حقوق آن ها را ادا نمی کنند و به عبارتی دیگر آن دینی توانایی تامین منافع مردم حتی منافع دنیوی آن ها را خواهد داشت که مبارزه و جهاد (چه جهاد با نفس و چه جهاد با دشمنان خارجی) جزو عناصر اصلی آن باشند.

تقسیم اسلام به اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی به خاطر جدا کردن اسلامی است که جز سستی و تسلیم مردم را در پی ندارد و حتی توانایی تامین آخرت آن ها را هم ندارد در مقابل اسلام ناب محمدی که مبارزه با ظلم را برای هر فرد با وجدانی وظیفه ای انسانی می داند.

ج) دینی که از آن صحبت شد و میتواند زندگی بهتر را رقم بزند به تعبیر و تفسیر ما از آن بستگی دارد. به عبارتی دیگر ما دو اسلام نداریم بلکه یک اسلام وجود دارد ولی قرائت های متفاوت و گاهی اوقات متناقض موجب ایجاد اسلام هایی میشود که به تعبیر برخی دانشمندان نقشی جز تخدیر ملت ها و تقویت روحیه ظلم پذیری را در پی‌ندارد.

د) بحث از ظلم و استکبار در بحث زندگی بهتر در سایه دین به هیچ عنوان به خاطر اغراض سیاسی نیست بلکه تاریخ و تجربه نشان میدهد که انبیای الهی که مردم را به عدالت دعوت مینمودند و در همین راه جان خود را فدا کردند به خاطر جلوگیری مستکبران از داشتن زندگی بهتر بود زیرا برقراری عدالت بین مردم موجب از بین رفتن نظام ظلم و ظلم پذیری خواهد شد.

علت اینکه سیاستمداران غربی تمامی راه های شهوت جویی و لذت گرایی را برای‌ مردم خود فراهم نموده اند و این رذیله اخلاقی را به همه جای جهان صادر میکنند همین است که میخواهند مردم بیدار نشوند و آنها را در این سرگرمی های باطل و فرساینده گرفتار سازند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">