ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

بایگانی شهریور ۱۳۹۴ :: پاسداران فرهنگ/سماء.

پاسداران فرهنگ/سماء.

به کانال سخن_نو بپیوندید

به کانال سخن_نو بپیوندید

پاسداران فرهنگ/سماء.

هدف از ایجاد این پایگاه اینترنتی الفت بیشتر با جوانان وطنم یعنی ایران است باشد تا با همدلی و همراهی در راه صواب دست همدیگر را بگیریم و تا قله های سرافرازی با هم دیگر باشیم

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است


این دل سرگردان و خالی از خدا به هر کس و هر چیزی دل میبندد غیر خالق خود.

دیگر سیر شده ایم از دلبستگی های خیالی و پوچ. جایی که خدا نباشد و رنگ خدایی نداشته باشد فقط سراب است و عطش آدم را به برخی چیزهای بی ارزش زیاد میکند.

راستش دیگر خیلی بیراهه رفته ایم و مجالی برای خلوت با خالق خود نداریم همان خالقی که فرمود مهربانتر از مادر و پدر برای بندگان خود هستم همان خالقی که گفت اگر کسانی که از من روی گردانده اند میدانستند چه اشتیاقی به آنها دارم از شدت شوق میمردند.

خالقا ، معبودا دست ما را تنها و تنها در دستان خود قرار بده و رحمت واسعه را ما دریغ نفرما.

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۰۳
...عابدینی...

الف)مسئله ای که از مهمترین ملاک های عمل انبیا و ائمه علیهم السلام بوده است حفظ‌ نظم و نظام جوامع انسانی بوده است.

البته در تعریف نظم و نظام مند بودن یک جامعه تفاوت بسیار زیادی بین دیدگاه اسلام و آنچه به عنوان نظم در غرب و نظام فکری‌ غربی هست وجود دارد.

تعبیری که آیت الله جوادی آملی در مورد غرب‌ دارند این است که غرب یک باغ وحش‌ منظم است. تعبیری که ایشان به کار برده اند بسیار دقیق و شاید پیچیده است.

نظم یعنی آن چیزی که مجموعه افراد را در کنار هم دیگر حفظ کند و از آشفتگی و جنجال و آشوب جلوگیری کند.

وجود دستگاه های‌ نظارتی بسیار مخوف و دقیق در غرب همانند یک پلیس مخفی و ترسناکی است که هر فردی را ملزم به رعایت قانون میکند.

در شهر لندن یک میلیون دوربین مدار بسته وجود دارد که هر شهروندی هر روز ۸ بار توسط‌ آن ها رؤیت میشود.

شهردار نیویورک بعد از آنکه برق نیویورک به مدت ۱ ساعت قطع شد و دستگاه های نظارتی از‌ کار افتادند از نیویورک به عنوان شهر جنگ زده تعبیر کرد در‌ حالی که هیچ موردی از این قبیل در‌جوامع مسلمان دیده نمیشود.

به عبارتی ساده تر‌ آن چیزی که مردم جهان غرب را منظم نگه داشته است ترس است نه نظم در حالی که فرد مسلمانی که در روز گرم روزه گرفته است حتی در خلوت ترین مکانی که کسی او را نمیبیند چیزی نمینوشد و خداوند را شاهد بر اعمالش میبیند. که مطمئنا نام گذاری این رفتار مسلمان به نظم بسیار لایق تر از رفتار یک غربی است که صرفا به خاطر ترس از مجازات قانون شکنی نمیکند.(البته نظر ما این نیست که همه غربی ها اینگونه اند و وجود برخی ارزش های اخلاقی را در جامعه غرب نفی نمی کنیم)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۰۱
...عابدینی...