ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

بایگانی ارديبهشت ۱۳۹۴ :: پاسداران فرهنگ/سماء.

پاسداران فرهنگ/سماء.

به کانال سخن_نو بپیوندید

به کانال سخن_نو بپیوندید

پاسداران فرهنگ/سماء.

هدف از ایجاد این پایگاه اینترنتی الفت بیشتر با جوانان وطنم یعنی ایران است باشد تا با همدلی و همراهی در راه صواب دست همدیگر را بگیریم و تا قله های سرافرازی با هم دیگر باشیم

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

۲۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

به ابو عبد اللَّه صادق (ع) گفتم: من از خداى عز و جل ثروت و دولت خواستم، عطا کرد. فرزند و خانه و کاشانه خواستم، عطا کرد.

مى‏ترسم در شمار کسانى باشم که خدا مى‏خواهد با نعمت روز افزون مغرور و خام شوند. ابو عبد اللَّه صادق گفت: در صورتى که نعمت خدا را با ستایش و تمجید او قرین و همراه کنى، در شمار آنان نخواهى بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۶:۴۰
...عابدینی...

امام جواد (ع) فرموده است: مردى در بصره در حضور حضرت على (ع) بلند شد و عرض کرد: در باره دوستان خبر ده؟

حضرت فرمود: دوستان دو دسته‏اند: دوستان مورد اعتماد و دوستان خنده‏رو. دوستان مورد اعتماد به منزله کف دست و بازو و افراد خانواده، و دارایى انسان هستند، وقتى که برادرت مورد اعتماد توست از کمک مالى و جانى به او مضایقه نکن، و با دوستان او در دوستى خالص باش، و دشمنان او را دشمن بدار، و راز او را پنهان کن، و او را یارى ده، و خوبیهاى او را آشکار ساز. و بدان که اینها از کبریت احمر کمیاب‏ترند.

امّا دوستان خنده‏رو، تو از معاشرت با آنان لذّت مى‏برى و با قطع رابطه از ایشان خود را از این لذت محروم مکن و بیشتر از آنان انتظار نداشته باش و مانند آنها با خوشرویى و خوشزبانى رفتار کن.

 وسائل الشیعه


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۶:۵۶
...عابدینی...

خاطره حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسن الهی‌فر از آیت الله بهجت: 
یک روحیه بسیار جالب ایشان در دسترس بودن و سادگی در برخورد بود. از همان اوایل که بنده آشنا شدم در کنار مردم تا این اواخر که مجتهدی سالخورده و عالمی بزرگ و شناخته شده بودند. نهایتاً یک طلبه ساده همراهی شان می کردند و دائماً در مسجد و حرم و محل و غیره در کنار مردم و در دسترس همگان بودند. این ویژگی را بعضاً کمتر در بین علما مشاهده می کنیم. اصلاً هم ابایی نداشتند که به سؤالات ساده و مشکل مردم پاسخ بدهند و کار مردم را راه بیندازد. از استخاره گرفته تا عقد و امور دیگر را بدون ناراحتی انجام می دادند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۴۲
...عابدینی...

هافینگتون پست: سیزده چیزی که یک آمریکایی در ایران یاد گرفت

هر آمریکایی که می خواهد در ایران، همانند یک قهرمان مورد استقبال قرار بگیرد باید بمباران عربستان علیه یمن را با بمباران اسرائیل علیه منطقه محاصره شده غزه مقایسه کند. هر آمریکایی که عربستان را مساوی با اسرائیل بداند می تواند از سوی هر گروهی در ایران دعوت شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۲۷
...عابدینی...

ابو جعفر باقر (ع) گفت: بوستان بهشت در میان دشواریها و سختیها محصور است. هر کس بر دشواریها و مصائب زندگى صابر و شکیبا باشد، وارد بهشت خواهد شد. گودال دوزخ در میان بوستانى از کامجوئیها و شهوترانیها پنهان است. هر کس به خواهش دل بپردازد و در پى کامجوئى و لذت رود، در قعر دوزخ نگونسار گردد./ اصول کافی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۶:۴۱
...عابدینی...

نکته های نابی از انسان های ناب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۷:۴۹
...عابدینی...

نام اباعبدالحسین علیه السلام درخشید...

این جا بلندی های قلمون در خاک سوریه است که چند رو پیش به دست باکفایت رزمندگان دلیر حزب الله فتح شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۴۶
...عابدینی...

در روال عادی جاهلیت آن روزها فرستاده ای از جنس نور بر زمین تابید و پلیدی ها را از آن برچید قدم هایش بوی فطرت می داد و حرفهایش بوی مهربانی و زندگی اش پر بود از خوبی و مردانگی.

و او بود که فرمود: من مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را تمام کنم.

مبعث نبی اکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) مبارک باد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۶:۳۵
...عابدینی...

حضرت ابوطالب عموی پیغمبر اسلام نمونه ی کاملی از یک فدائی اسلام است او بود که در شدت سختی ها جان و زندگی و مال و آبروی خود را فدای وجود پیغمبر و اسلام کرد.

وفات او و حضرت خدیجه سلام الله علیها چنان بر پیامبر خاتم سنگین بود که سال وفات آن دو بزرگوار را عام الحزن (سال غمگینی) نامیدند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۶:۳۴
...عابدینی...

ابو عبد اللَّه صادق (ع) گفت: اگر تصمیم گرفتى که با مردم، معاشر و همنشین گردى، با هر کس یار و همدم شدى تا توانى در احسان و نیکى، بر او پیشقدم باش. مؤمنى که در طاعت و بندگى حق کاهل و تنبل است، ولى خوى مطبوع و اخلاق پسندیده دارد، خداوند به خاطر همین نیکخوئى، درجه شب زنده داران و روزه گیران به او عطا خواهد کرد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۶:۳۹
...عابدینی...