ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

زندگی بهتر در سایه دین(4) :: پاسداران فرهنگ/سماء.

پاسداران فرهنگ/سماء.

به کانال سخن_نو بپیوندید

به کانال سخن_نو بپیوندید

پاسداران فرهنگ/سماء.

هدف از ایجاد این پایگاه اینترنتی الفت بیشتر با جوانان وطنم یعنی ایران است باشد تا با همدلی و همراهی در راه صواب دست همدیگر را بگیریم و تا قله های سرافرازی با هم دیگر باشیم

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

زندگی بهتر در سایه دین(4)

جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۵۵ ق.ظ

و اما بحث امروز‌ این است که انتظارات ما از یک دینی‌ که بعد از شناخت اصالت آن دین به آن ایمان آورده ایم باید چه مواردی باشد.؟؟؟

 

الف) گفتیم که دین تامین کننده دنیا و آخرت است و اگر به این نکته توجه کنیم درمیابیم که اولین انتظار ما باید این باشد که اگر کسی مومن به آن دین شد بتواند به راحتی به زندگی خود ادامه دهد و در عین اینکه زندگی خوبی دارد به فکر آخرت خود باشد و آن را آباد کند.

ب) دومین مورد عبارتست از اینکه آن دین برای همه افراد در هر مقام و شأن اجتماعی که باشند برنامه ای داشته باشد که آنها را به سوی سعادت راهنمایی کند. اگر تصور ما این است که اگر کسی پولدار بود و یا خیلی فقیر بود دیگر نمیشود دیندار باشد چون فشار زندگی او را اذیت میکند و یا پول زیاد با دینداری سازگار نیست معلوم میشود دین را به درستی نشناخته ایم و تنها تصوری که از‌ دین داریم این است که برای مردم متوسط جامعه مناسب باشد نه چیز‌ دیگر.

ج) دین اصیل باید در شکل گیری رفتارهای جامعه و زندگی مردم نقش اثر گذار داشته باشد.

اگر مشاهده کردید که دینی که به آن ایمان داریم در تحولات اجتماعی نقشی ندارد و در برابر هر اتفاقی نقش منفعل دارد و ارزش ها و تغییرات اجتماعی را دستخوش تغییر نمیکند دین اصیل نیست که یا قرائت ما از‌آن دین صحیح نیست و یا دین تحریف شده ای را باور کرده ایم.

و خلاصه بحث اینکه دین اصیل نقش فعال و دین غیر اصیل نه تنها نقش خاصی ندارد بلکه کاملا منفعل است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۳۰
...عابدینی...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">