ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

زندگی بهتر در سایه دین(3) :: پاسداران فرهنگ/سماء.

پاسداران فرهنگ/سماء.

به کانال سخن_نو بپیوندید

به کانال سخن_نو بپیوندید

پاسداران فرهنگ/سماء.

هدف از ایجاد این پایگاه اینترنتی الفت بیشتر با جوانان وطنم یعنی ایران است باشد تا با همدلی و همراهی در راه صواب دست همدیگر را بگیریم و تا قله های سرافرازی با هم دیگر باشیم

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

زندگی بهتر در سایه دین(3)

چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۵۳ ق.ظ

و اما بحث امروز‌ که در مورد اصالت یک مذهب و دین است.

الف) آن تعریفی که اکثر ما از دین داریم عبارتست از برنامه ای برای زندگی و تامین سعادت و خوشبختی هم در این دنیا و هم جهان آخرت.

پس آن دین یا مذهبی که از آن صحبت میشود باید دنیا و آخرت را در کنار هم و همراه با هم تامین کند و دستورات لازم را در هر زمینه ای به ما برساند و هر آیین یا مذهبی که مومنان به آن مذهب خاص را برای تامین آخرت به ترک دنیا و یا برای تامین دنیا و زندگی بهتر به ترک آخرت ملزم میکند اصالت ندارد و در حقیقت جعلی است.

 

ب)مورد دوم آن است که آن دین جامع مصالح انسانی باشد و هر رذیله یا مسئله ای که حیات دنیوی یا اخروی انسان را مورد تهاجم قرار میدهد را دفع کند.

دین واقعی و اصیل نباید دارای نکته ی ابهام باشد و باید به نحوی‌ باشد که مومنان به آن از هر سن و هر‌ جایگاه اجتماعی که باشند در سایه ی دستوراتش هم پیشرفت کنند و هم در زندگی خود با کاستی یا پوچی مواجه نشوند. مهمترین رذیله یا چیزی که میتواند زندگی یه فرد را تهدید کند این است که بعد از مدتی این احساس دست بدهد که حضور او در دنیا هیچ نفعی برایش ندارد.

 

ج) مورد سوم عبارتست از دشمن ستیزی آن.

دفع ضرر و آسیب از هر چیزی کاری کاملا عقلانی است که هر انسانی در طول یک روز بارها آن را انجام میدهد.

ساختار دین نیز باید به گونه ای باشد تا هر آسیب یا دشمن بیرونی و درونی انسان را از او دفع کند و حاشیه امنی برای زندگی او تامین کند تا لا اقل بتواند آن گونه که آن دین به او دستور داده زندگی کند‌‌.

پیروان ادیان یا مذاهبی که عنصری به عنوان جهاد و استکبار ستیزی و تولی و تبری را ندارند غالبا سرنوشت های‌ خوبی پیدا نکرده اند و توسط دشمنان خود نابود شده اند.( البته فقط نابودی و شکست در عرصه ی نظامی‌ مورد نظر نیست.)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۸
...عابدینی...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">