ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

جو و گندم :: پاسداران فرهنگ/سماء.

پاسداران فرهنگ/سماء.

به کانال سخن_نو بپیوندید

به کانال سخن_نو بپیوندید

پاسداران فرهنگ/سماء.

هدف از ایجاد این پایگاه اینترنتی الفت بیشتر با جوانان وطنم یعنی ایران است باشد تا با همدلی و همراهی در راه صواب دست همدیگر را بگیریم و تا قله های سرافرازی با هم دیگر باشیم

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

جو و گندم

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۰۶ ق.ظ

یکی از یاران امام صادق (ع) به نام معتّب که گویا ناظر خرید و مسئول هزینه‌های منزل امام نیز بوده است می‌گوید، سالی در مدینه خشکسالی بود و کالاها به شدت نایاب و در نتیجه گران شده بود. قیمت‌ها بسیار بالا رفته بود. امام صادق (ع) از من سؤال کرد چه میزان طعام در خانه داریم؟ من در پاسخ گفتم به اندازه‌ای ذخیره کرده‌ایم که تا ماه‌های زیادی ما را کفایت می‌کند.

امام صادق (ع) فرمود تمام آنها را بیرون ببر و در بازار بفروش! من در پاسخ عرض کردم که در مدینه غذایی نیست که بخریم! یعنی چنین کاری از نظر عقل اقتصادی به صلاح نیست. چطور ممکن است که ما که به دلیل تدابیر قبلی مایحتاج خود را ذخیره کرده‌ایم اکنون که قحطی آمده است، ذخیره خود را به فروش برسانیم! امام امام (ع) فرمود همه ذخایر را در بازار بفروش.

ما نیز همچون سایر مردم نیازمندی‌های روزانه خود را به صورت روزانه تهیه می‌کنیم و حتی به معتّب دستور داد نانی که برای خانواده من تهیه می‌کنید نیمی از آن جو باشد و نیمی گندم! و بعد به دلیل و فلسفه این کار را چنین توضیح دادند: «فانا نکره ان ناکل جیدا و یاکل الناس ردیا: ما خوش نداریم که خود غذای خوب بخوریم و سایر مردم غذای پست بخورند.»

منبع :فارس نیوز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۳۱
...عابدینی...

نظرات  (۱)

آز مایه نگرانی و تشویش خاطر است . بزرگمهر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">